Friday, April 12, 2013

aQ MusLimaH




Aku Muslimah......
keIslamanku kerana keluargaku ISLAM
Islam kujalani dengan
tuntutan ADAT ISTIADAT

Tiba-tiba aku TERGAMANG !!
sebahagian rutinku dan islam
ada yang tidak BERSAMBUNGAN...

ingin TAHU..
aku mula mencari... mencari dan mencari..
ku abaikan apa kata ORANG
ku abaikan SAKIT dan LELAH
aku BERJUANG keras saat NAFSU berkuasa 
atas diriku..

Ya Allah beri aku kesempatan MELANGKAH..
Ya Allah biarkan bersama para MUSLIMAH...
Ya Allah izinkan aku KHUSNUL KHOTIMAH...
Ya Allah redhakan SYURGA untuk ku..
Ya Allah ku RINDU cahayaMU..
CAHAYA MUSLIMAH
INSYAALLAH

Kepada mak dan ayah ini surat kecil dari anakmu..
mak ayah.. adakah anakmu ini mampu menjadi anak yang solehah??
mak ayah maafkan anakmu ini..
 kerana diri ini sering kecilkan hati mak dan ayah, diri ini sering melakukan silap tak mampu untuk menjadi anak yang solehah anak yang sabar kerana hati ini sering memberontak, meninggikan suara tuk menunjukkan rasa tak puas hati.. mak ayah jangan lah bosan dan jemu untuk menyebut namaku dalam doamu kerana diri ini sangat memerlukan...

mak ayah ini janji ku!!!..
kini aku akan melangkah dan terus melangkah.. melangkah untuk mencari redha Illahi agar aku boleh menjadi seorang anak yang solehah, aku inigin menjadi seorang yang mampu memberi cahaya dan kebahagian kepada mak dan ayah.. aku ingin menjadi seorang anak yang mampu membawa mak dan ayah ke syurga Allah insyaAllah... 
 "Ya Allah berilah aku kebahagiaan dan kejayaan di dunia untuk akhiratMU"
amen.


rindu mak dan ayah

 " Ya Allah janganlah Engkau ambil orang yang aku sayang ini sebelum aku sempat menjaga dan mebahagiakan mereka "

Ya Allah perkenankanlah doa hamba dan doa ibu bapa hamba sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui

No comments:

Post a Comment