Friday, April 15, 2011

JiKa Aku JaTuh HaTi

بسم الله الرحمن الرحيم

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada
seseorang yang melebihkan cintanya padaMu
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu
Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati izinkanlah aku
menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu
Ya Rabbana, jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hatiMu...
Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku
pada seseorang yang merindui syahid dijalanMu
Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu...
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat disepertiga malam terakhirMu
jangan biarkan aku terlatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyuru manusia kepadaMu
Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga membiarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta yang hakiki dan rindu abadi
hanya kepadaMu...
Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment